نحوه استفاده از قهوه ساز
نوشته شده توسط : digitaamir

دستگاه قهوه ساز چگونه کار می کند؟

او آب را گرم می کند و آن را روی قهوه شما می ریزد، به همین سادگی! (البته نکاتی در این بین وجود دارد). فقط قهوه ساز کارهایی را به صورت اتوماتیک انجام می دهد که خودتان می توانید دستی انجام دهید.

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز:

در این قسمت قصد داریم طرز تهیه قهوه با قهوه ساز برقی را به شما معرفی کنیم. البته مشکل زیادی نخواهید داشت زیرا بیشتر کارها روی دستگاه انجام می شود و فقط باید با نحوه کار با قهوه ساز آشنا باشید. یکی از دلایل استفاده افراد پرمشغله از این دستگاه، سادگی آن است. برای شروع ابتدا باید دستگاه را تغذیه کنید (آب + قهوه) به این صورت:

 

مرحله 1: آب را به مخزن اضافه کنید.

مرحله دوم: پودر قهوه را داخل فیلتر بریزید.

مرحله سوم: دستگاه را روشن کنید تا قهوه شما آماده شود و در قوری بریزید.

مرحله 4: می توانید از نوشیدنی خود لذت ببرید.

 

مقدار پودر قهوه:

پودر قهوه متوسط ​​آسیاب شده، برای 300 میلی لیتر (یا 300 گرم) آب، حدود 20 گرم پودر قهوه، حدود دو قاشق غذاخوری پر، بریزید، اما این یک واحد است، به ذائقه شما مهمتر است که می خواهید قهوه طعم داشته باشد. ضخیم و سنگین یا برعکس، پس طبق سلیقه خود تست کنید تا به نسبتی که دوست دارید برسید.

 

استفاده از فیلترهای کاغذی در دستگاه های قهوه ساز

 قهوه‌سازها معمولاً دارای فیلترهای پلاستیکی مانند مش هستند، اما می‌توانید از فیلترهای کاغذی نیز استفاده کنید.

 مزایای فیلتر کاغذی: استفاده آسان و سرعت عمل آن در تهیه قهوه همچنین فیلترهای کاغذی یکبار مصرف هستند و پس از استفاده آنها را دور می اندازید اما از طرف دیگر فیلترهای پلاستیکی پس از چندین بار استفاده زرد می شوند و باید تمیز شوند. مهمتر از همه، فیلترهای کاغذی از تجمع کلسترول جلوگیری می کنند.

ولی! فیلترهای کاغذی ممکن است به دلیل طعم و بوی کاغذ مورد پسند همه نباشد، اما راه حل این مشکل چیست؟ دکمه قهوه ساز را فشار دهید، اما قوری را زیر دستگاه قرار ندهید تا آب روی فیلتر بریزد. این عمل طعم کاغذی را از بین می برد و در نهایت آب انباشته شده را داخل قوری بریزید، همچنین این کار باعث گرم شدن قوری شما نیز می شود. فیلتر کاغذی در Comex نیز همین مشکل را دارد. فراموش نکنید که قهوه فرانسوی محصولی از ابزار فرنچ پرس است که خروجی نهایی این دستگاه را می توان قهوه فیلتر یا دمی نامید. وقتی قهوه در تمام قوری چای ریخته می شود، کار تمام شده است و می توانید بنوشید.

مطلب پیشنهادی ما: تعمیر ساندویچ ساز

نکاتی برای تهیه قهوه با قهوه ساز

 

می توانید یک فیلتر کاغذی از فروشگاه تهیه کنید.

اگر فکر می کنید قهوه شما سرد است یا به سرعت سرد می شود، فنجان ها، قوری ها و فیلترهای پلاستیکی را نیز از قبل گرم کنید. فقط اجازه دهید کمی آب (قبل از ریختن پودر قهوه) از آنها عبور کند.

  • فیلتر کاغذی یکبار مصرف است و پس از استفاده، آن را از دستگاه خارج کرده و دور بیندازید.
  • برخی از مدل های قهوه ساز دارای بخاری قوری هستند تا بتوانید قهوه خود را برای مدتی گرم نگه دارید، اما بهتر است بعد از ریختن قهوه در قوری از آن استفاده کنید.
  • هر چه قهوه و آب با هم بیشتر باشد کافئین بیشتر و طعم آن سنگین تر می شود، برای این کار می توانید دکمه دستگاه را فشار دهید تا آب روی قهوه بریزد اما قوری را در جای خود قرار ندهید تا آب ساکن باشد. و بگذارید قهوه کنار هم بنشیند تا زمانی که احساس کنید نتیجه دلخواه به دست آمده است، سپس قوری را در جای خود قرار دهید.
  • در طول کارکرد دستگاه، درب بالایی آن را با احتیاط باز کنید زیرا بخار در داخل دستگاه جمع می شود.
  • برای دم کردن قهوه با قهوه ساز، پس از مدتی باید قهوه ساز را رسوب زدایی کنید، سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک مخزن پر از آب بریزید و اجازه دهید دستگاه دم بکشد تا تمام آب آن گرفته شود.

مطلب پیشنهادی ما: تعمیر دستگاه تصفیه هوا

مارک های مختلف قهوه ساز مانند فلر، دلونگی، فیلیپس، تفال و ... در بازار موجود است که همه به یک شکل کار می کنند اما طعم و عطر نهایی و قابلیت های آن (کنترل غلظت قهوه، سینی گرم کننده) ، شستشوی خودکار و غیره) با یکدیگر متفاوت هستند.

 

دیجی تعمیر

 

اگر احساس می کنید، دستگاه قهوه ساز شما، با مشکل مواجه شده است، همین حالا با کارشناسان تعمیر دیجی تعمیر تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی مآ: تعمیر قهوه ساز

تهران، چهارراه ولیعصر، روبروی بازار رضا، پلاک 1441 طبقه اول واحد سه

 

۰۲۱-۶۷۹۷۴

 

۸ صبح الی ۵ عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشیم.





:: برچسب‌ها: تعمیر ساندویچ ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: